Duomenų orkestras: sprendimai jungiantys vartotojo patirtį su pardavėjo pajamoms

Statistikos departamento duomenimis, perkančiųjų el. parduotuvėse skaičius Lietuvoje 2020 m. augo beveik 15%. Bent kartą per 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 54 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, palyginti su 48% 2019 m. Dar reikšmingiau el. prekyba augo Europos Sąjungoje: Eurostat duomenimis el. komercijos rinkos augimas viršijo 30%, tuo tarpu kai bendras prekybos sektoriaus smukimas siekė 6%.


Nenuostabu, jog pasaulinė pandemija padiktavo naujas žaidimo taisykles ir vartotojus nukreipė į el. parduotuvės, o prekybininkams pateikė naujų iššūkių ir privertė juos ieškoti galimybių suteikti geriausią vartotojo patirtį bei išsaugoti jo lojalumą ne tik fizinėje, bet ir skaitmeninėje erdvėje. 


Netgi esant tikėtiniems didesniems ar mažesniems fizinės prekybos ribojimams ateityje, prognozuojama, jog pirkėjai į fizines parduotuves, visiškai nebegrįš. Dalis išbandžiusių ir įsitikinusių el. prekybos privalumais toliau jomis naudosis. Didžiausias išbandymas laukia tų prekybininkų, kurie nuspręs ir toliau laukti pirkėjų tik savo fizinėse parduotuvėse, kai, tuo tarpu, visą parą veikiančios skaitmeninės parduotuvės skaičiuos užsakymus, atliktus bet kuriuo paros metu. Visgi, vien tik turėti e-parduotuvę nepakanka. 


Integruota vartotojo patirtis - svarbiausia


Popandeminiame sprogime, el. parduotuvei įsitvirtinus kaip visaverčiam prekybos taškui daugiakanalėje kliento patirties grandinėje. Teisingai identifikuoti, išlaikyti pirkėją ir jo lojalumą tapo gyvybiškai svarbu. Turint tik tradicinę el. parduotuvę ir jos nebandant taikyti prie nuolat besikeičiančių pirkėjo poreikių, gerų rezultatų tikėtis neverta. Blogai veikiančių skaitmeninių parduotuvių nereikia nei pirkėjams, nei pardavėjams.


El. komercijos sėkmė neatsiejama nuo vartotojo patirties ir jos gerinimo, kuri savo ruožtu yra neatskiriama nuo konversijos. Nors į pastarąją dažnai žiūrima per techninę prizmę, t.y. nuorodų paspaudimus, krepšelio apsilankymo skaičius ir pan., dažnu atveju vartotojo pasirinkimą pirkti lemia tai kaip prekės ženklas atliepia jo poreikius, kaip pateikiami personalizuoti pasiūlymai, kaip sklandžiai veikia sistemos. Jau nekalbant apie lengvą ir paprastą užsakymo pateikimą, greitą pristatymą, nepatinkančių prekių, grąžinimą. Paradoksalu, kad kliento aptarnavimo reikšmę fizinėje parduotuvėje gerai suprantantys prekybininkai el. parduotuvę vis dar vertina kaip kanalą, kuriame perka tik prisiekę entuziastai galintys ištverti bet kokius aptarnavimo trūkumus ir nesklandumus.

Antra vertus, neturint galimybės užmegzti gyvo kontakto, reikalingi efektyvūs techniniai sprendimai leidžiantys realizuoti vienokį ar kitokį kliento patirties dizainą. Geriausią kliento patirtį elektroninėje erdvėje užtikrina efektyvus duomenų srautų tarp skirtingų sistemų judėjimas, leidžiantis integruoti skirtingus kanalus bei įrankius duomenims apdoroti.


Prekių likučiai skirtingose lokacijose, akcijos ar dienos pasiūlymai yra svarbūs ne tik prekybininku bet ir pačiam pirkėjui. Jeigu išsirinktos prekės nėra konkrečioje parduotuvėje, tai gali reikšti, kad pristatymas vėluos, ir atitinkamą prekę klientas susiras konkurento parduotuvėje. Antra vertus, žinodamas, kad prekė gali būti pristatyta iš kito sandėlio tiesiogiai kliento pasirinktu adresu, užsakymas gali būti išsaugotas, o klientas ir toliau liks lojalus konkrečiam prekės ženklui. El. prekyboje dramatiškai svarbiu konkurenciniu rodikliu tampa duomenų sinchronizacija su verslo valdymo sistemomis. 


Duomenų integralumas užtikrina sėkmę

Skaitmeninei prekybos evoliucijai (beje, ne tik elektroninei, bet ir fizinei) reikalingi efektyvūs įrankiai ir tikslūs duomenys. Sukaupti duomenys ir patirtis yra vienas svarbiausių verslo stabilumo sudedamųjų dalių. Tinkamai naudojami - jie sumažina žmogiškųjų klaidų skaičių, o darbuotojams leidžia nuveikti daugiau. 

erp vvs eshop integracija

„Integruotas Invertus Connect ir Softera eCom“ sprendimas užtikrina prekybininkams didesnį veiklos efektyvumą, konkurencinį pranašumą ir augimą.” - sako, Tomas Vilimas, UAB „Invertus“, RnP produktų vadybininkas. „Skaitmenizavimo sprendimai ir duomenų integracijos el. prekyboje turi stiprų svorį kompanijos efektyviam ir pelningam darbui. Neturėdami integralių duomenų, kompanija tik apsunkina savo kasdienes operacijas bei nuolat vejasi laiką priiminėjant sprendimus, kurie dažnai jau būna pavėluoti. Sistemų integravimas užtikrina sklandų duomenų judėjimą tarp sistemų realiuoju laiku, todėl prekybininkai realiu laiku mato prekių likučių pokytį, gali iš karto reaguoti į mažėjančias atsargas, organizuoti darbus ir neeikvoti laiko nereikalingoms ar pasikartojančioms operacijoms. Duomenų automatizavimas neiškraipys likučių atvaizdavimo, nesutrikdys tiekimo grandinės ir bus galima išvengti duomenų dubliavimosi. Tokiu būdu kompanija savo energiją galės nukreipti kitur nei gaudant įsivėlusias klaidas naudojamose sistemose. Duomenų integracija, neabejotinai, taupo laiką ir kaštus.“ - apibendrina Tomas Vilimas pridurdamas, jog ir kokybiška bei teikianti vartotojui pasitenkinimą el. parduotuvė nėra sukuriama per dieną ar dvi: tai tęstinis procesas, atliepiantis nuolatinius kliento ir verslo poreikių bei konkurencinės aplinkos pasikeitimus.


„Vartotojo poreikius atitinkanti, sklandžiai veikianti ir netrikdanti verslo procesų el.parduotuvė gali būti pritaikoma individualiai, o integruotas Connect ir eCom sprendimas nėra tik standartinė sistemų integracija. Sprendimas yra lankstus ir gali būti pritaikomas individualiai, konsultuojantis tarpusavyje su klientu ir išsiaiškinus kompanijos poreikius. Tai padeda reikšmingai auginti pardavimų potencialą” - priduria Tomas.


Pandemijos atneštas pokytis vartotojo patirčiai el. parduotuvėse, įmones skatina iš naujo vertinti pirkėjo įpročius, atsižvelgti į jo poreikius skaitmeninėje atkurti natūralią patirtį. Todėl pirkėjai vis dažniau tikisi greitesnės reakcijos, patikimos informaciją, sulaukti sklandaus ir greito atsiskaitymo ir operatyvaus (galbūt netgi tą pačią dieną!) pristatymo. 


Efektyvūs skaitmeniniai sprendimai reikalauja sisteminio verslo poreikių ir procesų įvertinimo, bei ilgalaikės perspektyvos įvertinimo. Dažnai skaitmeninė verslo transformacija yra apipinta mitais ir klaidingais vertinimais, todėl neabejotinai geriausia šiuos sėkmingą verslo ateitį galinčius lemti sprendimus aptarti su šios srities profesionalais. Pasaulyje apstu įvairių, skirtingiems poreikiams pritaikytų sprendimų, todėl dažnu atveju klientui pasirinkti teisingą tolygu laimėti loterijoje.


Jei galvojate apie savo verslo skaitmenizavimo galimybes - aptarkite jas su „Invertus“!

 

 


Comments

Popular posts from this blog

Top 7 būdai, kaip verslo valdymo sistemos ir elektroninės prekybos integracija sukuria vertę skirtingose verslo srityse